Stealth Bomber

Κυριακή 26 Ιουνίου 2011

US Navy: Στροφή στα μη επανδρωμένα υποβρύχια


Ιδιαίτερη έμφαση φαίνεται ότι δίνει στα μη επανδρωμένα υποβρύχια (UUVs: Unmanned Underwater Vehicles) το αμερικανικό Ναυτικό επενδύοντας σε προγράμματα ανάπτυξής τους, ευελπιστώντας να αποτελέσουν εκτός από πολλαπλασιαστή ισχύος (force multiplier) και έναν παράγοντα που θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακος.
Ο επικεφαλής των ναυτικών επιχειρήσεων του Κλάδου, ναύαρχος Γκάρι Ράφχεντ, δήλωσε ότι με τα UUV θα μπορέσει το Ναυτικό να αντιμετωπίσει τα επιχειρησιακά προβλήματα που θα προκληθούν από το πρόγραμμα μείωσης του αριθμού των υποβρυχίων του στόλου.
Τις δηλώσεις αυτές που αποκαλύπτουν τις σκέψεις και τα σχέδια στα ανώτερα κλιμάκια των αμερικανικών ναυτικών δυνάμεων τις έκανε στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε το φημισμένο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών (CSIS: Center for Strategic and International Studies) που εδρεύει στην Ουάσιγκτον.
Τα UUV θα είναι οικονομικότερα τόσο στην προμήθειά τους όσο και στη συντήρησή τους συγκριτικά με τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια που αξιοποιεί επιχειρησιακά το αμερικανικό Ναυτικό. Θα είναι επίσης ιδανικά για επιχειρήσεις υψηλών απαιτήσεων που αναλαμβάνονται σήμερα από τα επιθετικά υποβρύχια του στόλου, το να παραμένουν για σημαντικό χρονικό διάστημα σε κάποια υποθαλάσσια περιοχή συλλέγοντας και μεταδίδοντας στοιχεία.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το αμερικανικό Ναυτικό είναι αρκούντως σοβαρό, αφού τα χρήματα που θα διαθέτει δεν επαρκούν για τη σταδιακή αντικατάσταση των σκαφών που εισήλθαν σε υπηρεσία τη δεκαετία του 1980, η οποία προγραμματίζεται για το 2020.
Παράλληλα, το Ναυτικό θα πρέπει να ξεκινήσει το πρόγραμμα αντικατάστασης των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων που φέρουν πυρηνικούς πυραύλους (SSBN), το οποίο υπολογίζεται να κοστίσει 40 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ εάν συνυπολογιστεί το κόστος κύκλου ζωής των υποβρυχίων το ποσό υπερδιπλασιάζεται. Για να μην αναφέρουμε ότι η εμπειρία των τελευταίων ετών αποδεικνύει ότι οι υπολογισμοί των επιτελείων για το κόστος νέων οπλικών συστημάτων όχι μόνο έπεσαν έξω, αλλά συχνά αποδείχθηκε ότι το πραγματικό κόστος ήταν υπερδιπλάσιο.
Υπάρχει και το πρόγραμμα ναυπήγησης των υποβρυχίων κλάσης «Virginia», η αναβάθμιση ορισμένων εκ των αεροπλανοφόρων κλάσης «Nimitz» και η απόσυρση άλλων, καθώς επίσης και η ναυπήγησε αεροπλανοφόρων νέας γενιάς, με πρώτο το CVN-78 Ford.
Η ανάγκη να τεθούν προτεραιότητες είναι προφανής, οπότε οι προσδοκίες από τα UUV αποτελούν το «φως στο τούνελ» για τους Αμερικανούς ναυάρχους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου