Όμως όπως φαίνεται η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Πριν από 6 εβδομάδες η Ρωσία είχε ανακοινώσει την παράδοση στο Ιράν αδιευκρίνιστου αριθμού συστημάτων ELINT τα οποία λόγω της φύσης τους δεν εμπίπτουν στο εμπάργκο όπλων που έχει επιβάλει ο ΟΗΕ.
Το μυστικό όμως πίσω από αυτό το σύστημα είναι ότι το Kvant 1L222 Avtobaza ,όπως ονομάζεται το ρωσικό σύστημα αποτελεί ένα από τα πλέον εξελιγμένα στην κατηγορία του. Πιο συγκεκριμένα το Kvant 1L222 Avtobaza αποτελείται από δύο υποσυστήματα τον αισθητήρα και τον Παρεμβολέα εγκατεστημένα και τα δύο επί οχημάτων.
Όπως αναφέρουν πηγές πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα εντοπισμού ραντάρ αεροσκαφών, πλευρικών ραντάρ αεροσκαφών, ζεύξεων δεδομένων και παρεμβολών κλπ. Μετά τον εντοπισμό της εκπομπής ο αισθητήρας του Kvant 1L222 Avtobaza μεταδίδει τα στοιχεία στον παρεμβολέα ο οποίος την σειρά του αναλαμβάνει την πραγματοποίηση της παρεμβολής κατά του στόχου.
Το σημείο κλειδί για το Sentinel είναι ότι το προφίλ της πτήσης του αεροχήματος είναι ημιαυτόνομο, δηλαδή το αερόχημα δεν εξαρτάται καθόλη την διάρκεια της πτήσης από το κέντρο ελέγχου. Έχοντας αποθηκευμένα τα δεδομένα της αποστολής του και τις αρχικές του οδηγίες ,το RQ-170 Sentinel μπορεί να πετάξει με ηλεκτρομαγνητική σιγή προς την περιοχή ενδιαφέροντος.
Το αερόχημα μπορεί να αλλάξει πορεία όταν οι αισθητήρες τους εντοπίσουν την εκπομπή ακτινοβολίας από εχθρικό ραντάρ, ενώ αν χρειαστεί το κέντρο ελέγχου μπορεί να στείλει εντολές στο αερόχημα με πολύ μεγάλη ταχύτητα χρησιμοποιώντας ασφαλή ζεύξη.
Η μόνη περίπτωση που το αερόχημα θα μπορούσε να εντοπιστεί από το Kvant 1L222 Avtobaza είναι όταν το αερόχημα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και χρειαστεί να επικοινωνήσει με το κέντρο ελέγχου. Στην περίπτωση αυτή το ρωσικό σύστημα θα μπορούσε να παρεμβάλει το ραδιουψόμετρο και το σύστημα INS/GPS του UAV RQ-170 Sentinel και να προκαλέσει σύγχυση στο σύστημα για το που βρίσκεται και σε ποιο ύψος πετά.
Κατά πάσα πιθανότητα αυτό που συνέβη στο αμερικανικό UAV ήταν κάποια αστοχία στο σύστημα INS/GPS την οποία την εκμεταλλεύτηκαν οι χειριστές του Avtobaza οι οποίοι με την σειρά τους δημιούργησαν πρόβλημα στο ραδιουψόμετρο του αεροχήματος και κατάφεραν να το «προσγειώσουν» σχεδόν άθικτο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου