Stealth Bomber

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Τα Ε/Π Αναγνωρισεως (ΟΗ), αντικαθιστουνται απο τα ΜΕΑ (UAV).

oh_58_1



Όπως είναι γνωστό, η Αμερικανική Α.Σ, εδώ και δεκαετίες προσπαθεί να κατασκευάσει το νέο της Ε/Π αναγνωρίσεως για να αντικαταστήσει το γηρασμένο πλέον Kiowa Warrior. Μετά από δύο προγράμματα τα οποία τελικά ακύρωσε, φαίνεται να έχει αποφασίσει ότι η λύση πλέον δεν είναι ένα συμβατικό Ε/Π αναγνωρίσεως, αλλά η αντικατάσταση του  Kiowa Warrior, με έναν συνδυασμό ενός νέου Ε/Π και ΜΕΑ, που πιστεύεται από τους επιχειρησιακούς σχεδιαστές ότι θα μπορέσουν να εκτελέσουν τις αποστολές αναγνωρίσεως περισσότερο αποτελεσματικά και με μικρότερες απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό.

Ήδη υπάρχει ένα RFI (requests for information), που πρέπει να απαντηθεί από τις εταιρείες μέσα σε 18 μήνες, για την αντικατάσταση του Ε/Π Kiowa.
Το πρόγραμμα που ήταν γνωστό ως ARH, (armed reconnaissance helicopter), και που σας το παρουσιάσαμε στο σημείωμά μας 

Το Ε/Π AAS-72X. Οι εταιρείες EADS North America, η American Eurocopter και η Lockheed Martin θα κατασκευάσουν από ένα πρότυπο Ε/Π AAS-72X η κάθε μία, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του αμερικανικού στρατού για τις αποστολές του Armed Aerial Scout Οι πρώτες πτήσεις επιδείξεως των ικανοτήτων του Ε/Π, θα παρουσιασθούν στα τέλη του 2010.
τώρα μετονομάσθηκε σε Armed Aerial Scout, αναγνωρίζοντας πλέον ότι το Ε/Π μόνο του δεν μπορεί να είναι η λύση.

Στη φωτογραφία το Ε/Π του προγράμματος ARH της BELL που δεν προχώρησε τελικά.
Η ιστορία της αντικατάστασης του Ε/Π Kiowa, έχει ρίζες στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν η αμερικανική Α.Σ, ξεκίνησε το πρόγραμμα του Ε/Π Comanche, που τελείωσε άδοξα το 2004 και τη θέση του πήρε το πρόγραμμα ARH που και αυτό σταμάτησε το 2008, όταν η Α.Σ διαπίστωσε ότι τα πλεονεκτήματα που έδιναν τα ΜΕΑ, οδηγούσαν σε άλλες λύσεις για την αντικατάσταση του Ε/Π Kiowa. Το διαπίστωσαν δε τα τελευταία δύο χρόνια όταν τα πληρώματα των ΕΕ/Π άρχισαν (δοκιμαστικά) να λαμβάνουν βίντεο από τα ΜΕΑ. Για πρώτη  φορά, μπορούσαν πλέον να δουν τι υπάρχει πίσω από το κτίριο και  τι κατάσταση πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Έτσι είναι σίγουρο πλέον, ποιες αποστολές αναγνώρισης μπορούν να αναλάβουν τα ΜΕΑ και σε ποιες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν επανδρωμένα Ε/Π αναγνωρίσεως.

Το ΜΕΑ Shadow, έχει χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά στις επιχειρήσεις του Αφγανιστάν και του Ιράκ. Τα ΜΕΑ του τύπου αυτού έχουν πετάξει συνολικά 190.000 ώρες σε 47.000 αποστολές
Με βάση αυτά τα συμπεράσματα και τις ολοκληρωμένες προσφορές των εταιρειών που θα υποβληθούν σε 18 μήνες από σήμερα, με βάση τις προδιαγραφές Armed Aerial Scout (AAS) Analysis of Alternatives (AoA) (κτυπήστε αυτό το λινκ για να δείτε τις προδιαγραφές), ο αμερικανικός στρατός, σε δοκιμαστικό επίπεδο, αναδιοργανώνει τα Τάγματα Ελαφράς Αεροπορίας Στρατού, τα ΤΕΑΣ δηλαδή που είναι εξοπλισμένα με τα  Ε/Π ΟΗ-58. Η αναδιοργάνωση αυτών των ΤΕΑΣ, συνίσταται ότι με τη νέα δομή, αυτά θα διαθέτουν 29 αεροπορικά μέσα, εκ των οποίων τα 8 θα είναι  ΜΕΑ RQ-7 Shadow.
Η αναδιοργάνωση έχει ενσωματώσει τα συμπεράσματα από τη πολυετή εμπειρία χρησιμοποιήσεως των παραπάνω ΜΕΑ, αλλά και συμπεράσματα δοκιμών που υλοποιηθήκαν, με τα ΜΕΑ να αναλαμβάνουν αποστολές αναγνωρίσεως δρομολογίων και στόχων για τα επιθετικά Ε/Π, μόνα τους ή/και σε συνεργασία με Ε/Π αναγνωρίσεως ΟΗ-58.

Ο Λοχίας Tashir Hasan εκπαιδεύει στρατιώτες της 10ης Ορεινής Μεραρχίας στο μικρό ΜΕΑ RQ-11B "Raven," που χρησιμοποιείται για συλλογή πληροφοριών, στο Μικτό Κέντρο Ασφαλείας Doura, Baghdad, Iraq, Aug. 25, 2008. Φωτογραφία του U.S. Navy του Petty Officer 2nd Class Joan E. Kretschmer
Είναι γεγονός ότι τα τελευταία πέντε χρόνια τα αναγνωριστικά Ε/Π δεν έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ σε αποστολές αναγνωρίσεως, λόγω της χρησιμοποίησης για τέτοιου είδους αποστολών των ΜΕΑ  RQ-7 Shadow και RQ-11B Raven. Το γεγονός αυτό, ανακούφισε τους χειριστές των Ε/Π αναγνωρίσεως, μια που τα ΜΕΑ, αναλάμβαναν τις πιο επικίνδυνες αποστολές που πριν ήταν αυτοί που χρησιμοποιούνταν σας ‘’δολώματα’’ για την αναγνώριση των εχθρικών θέσεων και δεχόντουσαν τα περισσότερα πυρά.
Εξάλλου, είναι κοινό μυστικό ότι τις περισσότερες απώλειες μάχης, τις είχαν οι χειριστές των Ε/Π αναγνωρίσεως. Οι ετήσιες απώλειες σε Ε/Π ΟΗ-58 D, φθάνουν στα πέντε, όσο διαρκούν οι δύο τελευταίες επιχειρήσεις (Ιράκ- Αφγανιστάν), και ο συνολικός αριθμός των Ε/Π αυτού του τύπου έπεσε στα 330, από την προβλεπόμενη οροφή που είναι 368. Βέβαια εξακολουθούν να υπάρχουν αποστολές αναγνωρίσεως που απαιτούν υψηλό βαθμό ετοιμότητας (δύο χειριστές, τέσσερα μάτια, τέσσερα αυτιά, δύο μύτες), αλλά από την άλλη, οι σχεδιαστές των επιχειρήσεων αναγνωρίσεως και συλλογής πληροφοριών, δεν παραβλέπουν ότι ένα ΜΕΑ RQ-7, μπορεί να μείνει στον αέρα μέχρι 8 ώρες, δηλαδή περίπου 3 φορές περισσότερο από ένα Ε/Π ΟΗ-58.
Η αμερικανική Αεροπορία Στρατού, έχει εξοπλίσει μερικά από τα ΕΕ/Π ΑΗ-64 με ψηφιακούς σταθμούς ασυρμάτου που τα επιτρέπουν να δουν σε πραγματικό χρόνο, ακριβώς ότι βλέπει ένα ΜΕΑ  RQ-7, που πετά μπροστά από το ΕΕ/Π. Αυτό ακριβώς είναι και το στοιχείο που αλλάζει σιγά-σιγά τις τακτικές χρησιμοποίησης και των Ε/Π αναγνώρισης αλλά και των ΜΕΑ. Ένα Ε/Π ΟΗ-58, συνήθως, αναλάμβανε αποστολές αναγνώρισης εχθρικών στόχων. Τώρα τα ΜΕΑ RQ-7, μπορούν να κάνουν την ίδια δουλειά και χωρίς το ρίσκο να χαθούν ανθρώπινες ζωές.
Τέλος βρίσκονται στο στάδιο δοκιμών, συστήματα που θα δίνουν τη δυνατότητα στο πλήρωμα ενός ΕΕ/Π ΑΗ-64 ή ενός Ε/Π ΟΗ-58, να χειρίζεται εξ αποστάσεως τα ΜΕΑ, όπως ακριβώς τα χειρίζεται ο επίγειος σταθμός ελέγχου, σήμερα. (και αυτό το γεγονός σας το δώσαμε με το σημείωμα 
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν ότι στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τα αμερικανικά ΤΕΑΣ, να εξοπλίζονται με μεγαλύτερο αριθμό ΜΕΑ, από ότι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου