Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η πρώτη φάση δοκιμών του ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής κινητήρα turbojet για αμυντικά συστήματα VRJ-300 Orion, της ελληνικής εταιρείας ανάπτυξης και κατασκευής UAV, USV και κινητήρων BSK Defense.
Ο κινητήρας VRJ-300 Orion είναι σχεδιασμένος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς των ελαφρών εναέριων αμυντικών συστημάτων (UAV, Target Drones, Decoys, κατευθυνόμενα βλήματα).
Είναι δημιουργία της ελληνικής εταιρίας BSK Defense Α.Ε. η οποία εξειδικεύετε στην ανάπτυξη και κατασκευή τέτοιων συστημάτων. Η ανάπτυξη του συστήματος (H)Yperion (στόχος υψηλών επιδόσεων) από την εταιρεία δημιούργησε και την ανάγκη για την εύρεση ενός συστήματος προώθησης το οποίο θα ήταν συμβατό με τις απαιτήσεις του συστήματος σε ταχύτητες ΗΙ transonic, αξιοπιστία καθώς και τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Λόγο έλλειψης στην αγορά ενός προωθητικού συστήματος που να διαθέτει τα άνωθεν χαρακτηριστικά, η εταιρία ξεκίνησε το πρόγραμμα με την δημιουργία ενός συστήματος μετάκαυσης το οποίο θα τοποθετείτο σαν επιπρόσθετο τμήμα σε κινητήρα του εμπορίου.
Στη διάρκεια των δοκιμών του συστήματος μετάκαυσης διαπιστώθηκαν η δυνατότητες του συστήματος και οι αδυναμίες των υπαρχόντων κινητήρων να το υποστηρίξουν. Λόγο αυτού κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάπτυξη μιας εντελώς νέας προωθητικής μονάδας/συστήματος το οποίο θα ενσωμάτωνε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ο σχεδιασμός του νέου κινητήρα ξεκίνησε στις αρχές του 2008 και κατασκευάστηκαν περισσότερα από 60 πρωτότυπα έτσι ώστε στα τέλη του τρέχοντος έτους να φτάσει στην τελική του μορφή. Λόγο της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων του σχεδιασμού η εταιρία στράφηκε προς την ελληνική εταιρεία Axon Engineering (http://www.axoneng.gr/) η οποία ανέλαβε και την κατασκευή των τμημάτων με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και υπό την πιστοποίηση ISO 9100.
Ο κινητήρας παρουσιάζει δύο καινοτομίες οι οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή τη κατηγόρια καθώς και αρκετές άλλες οι οποίες συμπληρώνουν τα επιμέρους συστήματα.
Οι καινοτομίες αυτές είναι:
1. Σύστημα ΑTV
Το σύστημα διαθέτει μετάκαυση και έχει δυνατότητα έλεγχου της κατευθύνσεως της ώσης ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αεροσκάφους, σε συνδυασμό με τον υπολογιστή του κινητήρα.
Το σύστημα αυτό δίνει την δυνατότητα ελιγμών έως και 15 G ανάλογα το αεροσκάφος καθώς και ταχύτητα η οποία υπερβαίνει τα 1100km/h (Yperion Target). Λόγο της αυξημένης θερμοκρασίας αερίων και του μεγάλου όγκου πυρακτωμένου μετάλλου δίδει και την πλέων ρεαλιστική απεικόνιση στα σκοπευτικά των όπλων, πράγμα που καταργεί την ανάγκη για χρήση των ακριβών συσκευών αναγνώρισης με αποτέλεσμα τη διατήρηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα του συνολικού κόστους του στόχου/decoy. Επιπρόσθετα το σύστημα αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και για την προώθηση κατευθυνόμενων βλημάτων ακριβείας, αυξάνοντας την ευελιξία τους, την ακρίβεια τους και το επίπεδο επιβιωσιμότητας τους στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.
2. Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Injection
To σύστημα αυτό βελτιστοποιεί την καύση με αποτέλεσμα την μεγίστη αξιοπιστία του κινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης απαιτήθηκε και η σχεδίαση και δημιουργία αρκετών ιδικών τμημάτων όπως είναι η αντλία καύσιμου, μπεκ κ.λ.π.Η διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα γίνετε από ένα ενσωματωμένο σε αυτόν ηλεκτρονικό υπολογιστή ο οποίος έχει την ικανότητα αυτορύθμισης και βελτιστοποίησης όλων των παραμέτρων συνεχώς κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Το σύστημα αυτό όπως και τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν και κατασκευάζονται από την BSK Defense στις εγκαταστάσεις της στα Χανιά. Αυτή τη περίοδο η εταιρία εργάζεται στα υπάρχοντα προγράμματα τις καθώς και στη μελλοντική δημιουργία ενός κινητήρα απόδοσης 150kg ώσης.
http://gateway2012.blogspot.com/2010/12/turbojet-uav-drones-ade-in-greece.html
Ο κινητήρας VRJ-300 Orion είναι σχεδιασμένος σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς των ελαφρών εναέριων αμυντικών συστημάτων (UAV, Target Drones, Decoys, κατευθυνόμενα βλήματα).
Είναι δημιουργία της ελληνικής εταιρίας BSK Defense Α.Ε. η οποία εξειδικεύετε στην ανάπτυξη και κατασκευή τέτοιων συστημάτων. Η ανάπτυξη του συστήματος (H)Yperion (στόχος υψηλών επιδόσεων) από την εταιρεία δημιούργησε και την ανάγκη για την εύρεση ενός συστήματος προώθησης το οποίο θα ήταν συμβατό με τις απαιτήσεις του συστήματος σε ταχύτητες ΗΙ transonic, αξιοπιστία καθώς και τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.
Λόγο έλλειψης στην αγορά ενός προωθητικού συστήματος που να διαθέτει τα άνωθεν χαρακτηριστικά, η εταιρία ξεκίνησε το πρόγραμμα με την δημιουργία ενός συστήματος μετάκαυσης το οποίο θα τοποθετείτο σαν επιπρόσθετο τμήμα σε κινητήρα του εμπορίου.
Στη διάρκεια των δοκιμών του συστήματος μετάκαυσης διαπιστώθηκαν η δυνατότητες του συστήματος και οι αδυναμίες των υπαρχόντων κινητήρων να το υποστηρίξουν. Λόγο αυτού κρίθηκε επιβεβλημένη η ανάπτυξη μιας εντελώς νέας προωθητικής μονάδας/συστήματος το οποίο θα ενσωμάτωνε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ο σχεδιασμός του νέου κινητήρα ξεκίνησε στις αρχές του 2008 και κατασκευάστηκαν περισσότερα από 60 πρωτότυπα έτσι ώστε στα τέλη του τρέχοντος έτους να φτάσει στην τελική του μορφή. Λόγο της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων του σχεδιασμού η εταιρία στράφηκε προς την ελληνική εταιρεία Axon Engineering (http://www.axoneng.gr/) η οποία ανέλαβε και την κατασκευή των τμημάτων με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και υπό την πιστοποίηση ISO 9100.
Ο κινητήρας παρουσιάζει δύο καινοτομίες οι οποίες εμφανίζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε αυτή τη κατηγόρια καθώς και αρκετές άλλες οι οποίες συμπληρώνουν τα επιμέρους συστήματα.
Οι καινοτομίες αυτές είναι:
1. Σύστημα ΑTV
Το σύστημα διαθέτει μετάκαυση και έχει δυνατότητα έλεγχου της κατευθύνσεως της ώσης ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αεροσκάφους, σε συνδυασμό με τον υπολογιστή του κινητήρα.
Το σύστημα αυτό δίνει την δυνατότητα ελιγμών έως και 15 G ανάλογα το αεροσκάφος καθώς και ταχύτητα η οποία υπερβαίνει τα 1100km/h (Yperion Target). Λόγο της αυξημένης θερμοκρασίας αερίων και του μεγάλου όγκου πυρακτωμένου μετάλλου δίδει και την πλέων ρεαλιστική απεικόνιση στα σκοπευτικά των όπλων, πράγμα που καταργεί την ανάγκη για χρήση των ακριβών συσκευών αναγνώρισης με αποτέλεσμα τη διατήρηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα του συνολικού κόστους του στόχου/decoy. Επιπρόσθετα το σύστημα αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και για την προώθηση κατευθυνόμενων βλημάτων ακριβείας, αυξάνοντας την ευελιξία τους, την ακρίβεια τους και το επίπεδο επιβιωσιμότητας τους στο σύγχρονο πεδίο της μάχης.
2. Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Injection
To σύστημα αυτό βελτιστοποιεί την καύση με αποτέλεσμα την μεγίστη αξιοπιστία του κινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης απαιτήθηκε και η σχεδίαση και δημιουργία αρκετών ιδικών τμημάτων όπως είναι η αντλία καύσιμου, μπεκ κ.λ.π.Η διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα γίνετε από ένα ενσωματωμένο σε αυτόν ηλεκτρονικό υπολογιστή ο οποίος έχει την ικανότητα αυτορύθμισης και βελτιστοποίησης όλων των παραμέτρων συνεχώς κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Το σύστημα αυτό όπως και τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν και κατασκευάζονται από την BSK Defense στις εγκαταστάσεις της στα Χανιά. Αυτή τη περίοδο η εταιρία εργάζεται στα υπάρχοντα προγράμματα τις καθώς και στη μελλοντική δημιουργία ενός κινητήρα απόδοσης 150kg ώσης.
http://gateway2012.blogspot.com/2010/12/turbojet-uav-drones-ade-in-greece.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου